Αναρτήθηκε από: Manos S. | 8 Αυγούστου , 2007

Αγαπημένος ηθοποιός!

Θέλω να ξεχαστώ λιγάκι.

Ήθελα να σας πω ιστορίες από τη δραματική σχολή που πήγα κάποτε (για λίγο όμως), για έργα που έπαιξα και γνωστούς ηθοποιούς που γνώρισα, ένα μικρό «βιογραφικό» των δραματικών και κωμικών ρόλων μου από τα παιδικά μου ακόμα χρόνια.

Μετά ήθελα απλά να ξεκινήσω αφιερώματα για 4-5 αγαπημένους μου ηθοποιούς. Είπα όμως : δεν ξεκινάς ένα τύπου «παιχνίδι» να δεις και τον άλλων τα γούστα; Έτσι και έκανα….(αν έχει γίνει παλιότερα αγνοήστε με).

Αγαπημένοι ηθοποιοί λοιπόν. Μπορεί να είναι άντρας ή γυναίκα. Έλληνας ή αλλοδαπός. Γνωστός ή μη. Και μέχρι 5 το πολύ!  Άλλους όρους δεν νομίζω πως μπορώ να βάλω.

Και ξεκινάω με τους δικούς μου.

Σαν εισαγωγή να πω πως μεγάλωσα με τις Ελληνικές ταινίες. Κάθε Σάββατο βράδι ήταν η μεγαλύτερη μου διασκέδαση, να γείρω στη κοιλιά του πατέρα μου και να δούμε οικογενειακώς την εκάστοτε ταινία. Έτσι ταυτίστηκα με πολλούς Έλληνες ηθοποιούς. Γι αυτό και θα μιλήσω μόνο για Έλληνες άντρες…

1ος. Ίσως ο μεγαλύτερος Έλληνας ηθοποιός του αιώνα που πέρασε. Ο Δημήτρης Χορν. Ή Τάκης όπως ήθελε να τον λένε οι φίλοι του. Τον γνώρισα στα 10 μου. Όταν άκουσα το «Ηθοποιός σημαίνει φως». Σε κείνη την ηλικία μου πρωτομπήκε και το ψώνιο για τα καλά. Λίγες μέρες αργότερα είδα και τα «μια ζωή την έχουμε» και «αλοίμονο στους νέους». Και ύστερα την «κάλπικη λίρα». Δεν μπορώ ποτέ να ξεχάσω τα εκφραστικά του μάτια όταν μίλαγε στον Σπύρο Μουσούρη  (γέρο φίλο του) για τον διάολο, την εικόνα «ταξίδι στα Κύθηρα», το «πανέξυπνο» 1.101.101,10. Το χαμόγελό του ακούγοντας το «σ’ αγαπώ» από το στόμα της Έλλης. Είχα την τύχη να πάω το 1994 στο σπίτι του στο Πόρτο Ράφτη και να τον γνωρίσω από κοντα. Είμασταν όλος ο θίασος με τον σκηνοθέτη μας-φίλο του. Μας χαιρέτησε έναν-έναν και μιλήσαμε αρκετά. Εκείνη τη μέρα νομίζω πως δεν «ταιριάξαμε». Παλαιού τύπου μυαλά αυτός ( λάτρης της καθαρεύσουσας και όχι μόνο), μικρό παιδί εγώ…τώρα όμως ξέρω τι μας έλεγε…. τώρα πια ξέρω πως ηθοποιός, σημαίνει…Χορν!

xorn.jpg

2ος. Κώστας Βουτσάς. Τον λάτρεψα όταν είδα τα «τέντυ μπόυ, αγάπη μου» και «χαρτοπαίκτρα». Δεν ήταν ο ωραίος της ταινίας ποτέ. Κωμικός μόνο, με το απότομο γύρισμα του κεφαλιού, το χαρακτηριστικό γέλιο. Δεινός χορευτής.  Ο σωματότυπος, το στυλ μου ίδιο. Όταν έπαιξα στο θέατρο τον «Λάκη» γιο της Χαρτοπαίκτρας ήμουν σίγουρος πως θα ήθελα να παίξω όλους τους ρόλους του. Ίσως μια μέρα….

boutsas.jpg

3ος. Ντίνος Ηλιόπουλος. Κάτι παρόμοιο με τον παραπάνω. Μόνο που δεν ήταν μόνο κωμικός. Η ερμηνεία του στον «Δράκο» του Κούνδουρου ήταν για Όσκαρ. Τον λάτρεψα όμως στο «κοροϊδάκι της δεσποινίδας» χορεύοντας και τραγουδώντας το «χρυσόψαρο» δίπλα στη Τζένη Καρέζη. Αν δεν ήταν ηθοποιός θα ήταν χορευτής. Προσπαθώ να θυμηθώ ταινία που δεν χόρεψε έστω και για λίγο. Ισχνός, αλλά γόης. Ηθοποιός που δίδαξε την τέχνη…

iliopoulos1.jpg

4ος Διονύσης Παπαγιανόπουλος. Ο Κυρ Γιώργης μας. Ο μπαμπάς πολλών ελληνίδων ηθοποιών. Όταν έλεγε αυτό το»μπααααα» γέλαγα με τη ψυχή μου. Πόσες φορές έχουμε πει το «ακόμα δεν τη χούφτωσες; χούφτωστη, χουφτωστη». Στο «μια τρελλή τρελλή οικογένεια» τον αγάπησα στο πλευρό της Μαίρης Αρώνη (Πάστα Φλώρα). Γέλασα στο «για ποιον χτυπά η κουδούνα». Πάντα προβληματισμένος όμως. Δύσκολα τον ξεχνάμε στο Λούνα Παρκ. Ένας ηθοποιός με άδικο τέλος…

papagianopoulos.jpg

5ος Λάμπρος Κωνσταντάρας. Ο Λαμπρούκος. Ένας εντυπωσιακός άντρας. Ταλαντούχος ηθοποιός. Γεροντοκόρος, χαρτοπαίκτρα, υπάρχει και φιλότιμο και πολλές ακόμα αξέχαστες ταινίες. Ατάκες που δεν ξεχνάμε, κυρίως από το «στρίγγλος που έγινε αρνάκι» με τη γνωστή εικόνα που πνίγεται και ζητά από τα παιδιά του ένα ποτήρι νερό, ή που σκουπίζονται με τα μπουρνούζια, ή με το «άτιμη κενωνία που άλλους τους ανεβάζεις και άλλους τους ρίχνεις στα τάρταρα» της Μίτσης. Έφυγε κι αυτός ξεχασμένος…..

lampros.jpg

Είναι τόσοι ακόμα, Χατζηχρήστος, Κατράκης, Φωτόπουλος, Μακρής, Λογοθετίδης, Εξαρχάκος, Ληναίος, Καλογήρου, Βέγγος, Διανέλλος και νεότεροι όπως Καρακατσάνης, Λαζόπουλος, Κιμούλης, Φιλιππίδης ή πολύ πολύ νεότεροι όπως Καπουντζίδης, Χειλάκης, Καραμίχος, Χαραλαμπόπουλος, κ.α. που θα ήθελα πολύ να γράψω…

Η πάσα σε σας όμως…και για αρχή ας πάμε στους :

Composition Doll  ,  Кроткая  ,  Έλενα  ,  Ειρήνη  ,  Λίζα   ,  Μαριλένα   , Νατάσσα  ,  Νερίνα  ,  Ρίτσα  ,  Onionfava  ,  Renata  ,  Τρελοφαντασμένη   , Tsaperdona  και έναν άντρα  Mpampakis. Μην με παρεξηγήσετε κάποιοι, απλά νομίζω πως αυτοί είναι ακόμα μέσα…

Responses

  1. Καλημέρα Μάνο μου.
    Βιαστική καλημέρα γιατί φεύγω και θα τα πουμε μετά. :))

  2. Προσκλήθηκες…το είδες ε;;;
    Καλημέρα…

  3. εντάξει λοιπόν!
    Οι δικοί μου έλληνες αγαπημένοι είναι το 1 σου, το 3 σου και ο Μίμης Φωτόπουλος που τον ΛΑΤΡΕΥΩ!

    Κορυφαίες για μένα η Αρώνη και η Καρέζη!

    Θα παίξω, αλλά θα κλέψω! Θα γραψω για πέντε έλληνες και για πέντε ξένους, στο λέω!

  4. Για σένα θα κάνω τα στραβά μάτια…για να δεις τι καλό παιδί είμαι. Αλλά είπα πως μπορείς να γράψεις για 2 Ελληνές και 3 ξένους, ή γενικώς ότι συνδυασμό θες…

  5. δε μου φτάνουν οι πέντε!!!

  6. και μη με καλοπιάνεις εμένα, που όπου σταθείς κι όπου βρεθείς μου τη λες!

  7. 😛

  8. Εντάξει, αδερφέ – μόλις μπορέσω (να λιγοστέψουν τα ξενύχτια, οκ;;;)

    Και -στο λέω, κι εγώ θα κλέψω!!!!! 😉

  9. Ναι ρε αδερφή….κλέψε κι εσύ…δεν βαριέσαι. Τελευταία, με τον ένα ή με τον άλλο τρόπο πολλοί με «κλεβουν». Αφραγκιεεεεεεεεες! 😦

  10. Τι νοσταλγικό ποστ ήταν αυτό βρε Μάνο μου; Πφφφ.
    Δε μπορώ παρά να συμφωνήσω για τον Χορν.
    Αυτός ήταν ζεν πρεμιέ αγάπη μου. Όχι ο Δημητράκης ο Παπαμιχαήλ τώρα. τς τς..
    Ακόμα θυμάμαι το βλέμμα και τη φωνή του όταν τραγουδούσε τις Θαλασσιές τις χάντρες…
    Λατρεύω Παπαγιαννόπουλο, ειδικά στο «Δεσποινίς Διευθυντής» και στο «Τζένη, Τζένη». Γκόρτζος και τα μυαλά στα κάγκελα.
    ΄
    Καλησπέρες από την Άνω, Δώθε, Κάτω και Πέρα Παναγιά! 😀 😛

  11. Πολύ ωραία η ιδέα, αν είχα εστω και λιγο κουραγιο θα εγραφα για: Παπαγιανόπουλο, Λογοθετιδη, Χορν, Καρεζη και για την ερμηνεια τους στα Φιλαρακια: Mathew Perry, Lisa Kudrow.
    Δεν πιανω και ξενο κινηματογραφο… οταν όμως θα γραψω το ποστ θα κλεψω και εγω! Φιλια

  12. μμμ δες τώρα που με έβαλες στο τριπάκι να μάθω για τους κυρίους που ανέφερες 🙂 η αλήθεια είναι πως δεν ασχολήθηκα ποτέ με ελληνικό κινηματογράφο αν και συμπαθώ πολλούς από αυτούς 🙂 περισσότερο από όλους τον Θ.Βέγγο 🙂
    φιλάκια…

  13. Χεχε, ο κλέψας, του κλέψαντος… οι παλιοκλεφταραίοιοιοιοιοιοιοι….

    Σμάκια 🙂

    Το δέχομαι το γάντι που μου πετάς…
    Αναμείνατε στο ακουστικό σας 🙂

  14. Noσταλγικό και πολυ όμορφο το σημερινό σου ποστ Μάνο.
    Τι μου θυμισες μ’ αυτά τα Σαββατόβραδα..

    Ευχαριστώ για την πρόσκληση, θα τα πούμε το βράδυ 🙂

  15. Ευχαριστώ για την πρόσκληση, βρε πεπόνι, αλλά είναι λίγοι οι 5. 5 αντρες και 5 γυναίκες πάει? Εννοείται έλληνες και ξένοι χωρια, συνολο 20! 😀

  16. @Bebe Συμφωνώ απόλυτα… δεν ήξερα πως είσαι «εδώ» Μπορείς να γράψεις κι εσύ αν θες(νόμιζα πως ήσουν διακοπές)
    @Fava γράψε…από κουράγιο μια χαρά είσαι. Πρώτο σου παιχνίδι ντε… 🙂
    @αγγελόσκονη δεν είναι ανάγκη βρε να γράψεις για τους ίδιους. Παίζει και ο ξενος κινηματογράφος. Αντρες γυναίκες…ότι θες γράφεις…

  17. @Ελενα κλέφτεεεεεεεεςςςς, λωποδύτεεεεεεεεεςςςς…. αναμένουμε…και γι αυτό…
    @Μαριλένα αυτά τα Σαββατόβραδα ήταν «ονειρικά». Θυμάμαι που περίμενα όλη τη βδομάδα για να δω τηλεόραση…όπως περίμενα ένα χρόνο επίσης την βραδιά της Eurovision…
    @renata ήμουν σίγουρος πως η γνωστή «παρέα» θα μου έβγαζε την πίστη…και συ Βρούτε…! Κλέψτε όσο θέτε…αλλά όχι και 20!!!!!

  18. Σε λατρεύωωωωωωωωωωω!
    Όχι τόσο για τους ηθοποιούς που έβαλες αλλά επειδή ΔΕΝ με κάλεσες…
    Αν με καλούσες δε θα ήξερα ποιους να γράψω και ποιους να αφήσω…
    Ο πρώτος που μου έρχεται αυτή τη στιγμή είναι ο Σεργιανόπουλος κι αυτό μάλλον επειδή έβλεπα στο greekmovies «Δυο Ξένους»…
    Και να γράψεις κι ιστορίες από τη δραματική σχολή, πεθαίνω να τις ακούσω…

  19. Χμμμ δεν ξέρω αν το είδες, αλλά είσαι καλεσμένη…ως Λιζα….
    ΧΧΑΧΑΧΧΑΧΑΧΑΧΑΧΑΧΑΧΑΧΑ Γράψε για ξένους…

  20. Ευχαριστούμε, θα ανταποκριθούμε οσονούπω!!!

  21. Γ@#$%@το! Αφού το έψαξα και δεν ήμουν!
    Είναι ανάγκη; Είναι αληθινά ανάγκη;

    Να γράψω με ποιους (υποθέτω) θα ήθελα να κοιμηθώ, ανεξαρτήτως υποκριτικής ικανότητας, που θα είναι και ποιο εύκολο, γίνεται;

  22. Dolly περιμένουμε…
    Λίζα αν θες σε βγάζω…δεν σε είχα, αλλά μόλις είδα το comment σου στο blog σου σε έβαλα…

  23. Μη με βγάλεις, θα το γράψω, αλλά με τους δικούς μου κανόνες πάντα. Εντάξει καλέ μου;

  24. Τότε κι εγώ θα γράψω κάποιες θεατρικές ιστορίες μου…όχι από την δραματική (λιγους μήνες έκατσα) αλλά από τους θιάσους που συμμετείχα…αυτοί είναι αρκετοί.

  25. Η αλήθεια είναι οτι είναι πολύ δύσκολο να γράψει κάποιος μόνο για 5 αλλά αυτός που ξεχωρίζει (τότε και τώρα)ΕΙΝΑΙ ο Χορν!Καλό βράδυ!

  26. Τασσούλα η βασική ιδέα, ήταν να γράψω για την συνάντηση που είχα μαζί του και ένα μικρό αφιέρωμα. Μετά σκέφτηκα πως θα ήταν κουραστικό και σκέφτηκα το παιχνίδι. Btw αν θες γράφεις… Καλό βράδι…

  27. ψιτ το ειδα! οκ αλλα χρωστάω πολλα! πω πω… έχω να ανεβάζω ένα σωρό μετα! τώρα παω να χώσω τα ρούχα στη βαλίτσα που δεν κλείνει! γμτ! τα ρουχα μου αντι να μπαινουν στο πλυσιμο μεγαλωνουν! 😛 εγώ δε θα κλέψω! (πολύ :lol:) αντε φιλια!
    μπαι μεχρι τη δευτερα!

  28. Ειρήνη έγώ να δεις πόσα χρωστάω. Αλλά το παλεύω 🙂 Καληνύχτα και καλά να περάσεις εκέι που θα πας…

  29. Καλημέρα Μάνο μου! Εδώ είμαι αλλά φεύγω το Σάββατο!…
    Έχω ήδη ανεκπλήρωτες δύο προσκλήσεις ως τώρα. Μη με πετύχει πουθενά η Μεγαλειοτάτη, θα με αφορίσει από το παλάτι 😛
    Μου φαίνεται θα κάνω ένα ολικό ποστάκι για όλα τα χρωστούμενα
    Φιλί και καλημέρεςςςςς

  30. Τέτοια να διαβάζω για να αξίζει το blogging. Τι μου θύμισες τώρα για τον Χόρν..τραγούδαγε κιόλας δεν ξέρω αν ποτέ τον άκουσες, αηδόνι σκέτο είχε γράψει και μερικούς δίσκους. Η Λαμπέτη ποτέ δεν μ’ άρεσε, η Βουγιούκο όμως ήταν απο τις αγαπημένες, μαζί με την Ζουμπουλάκη. Μεγάλα ταλέντα. Ο Ηλιόπουλος ήταν σκέτος gentleman με την έννοια της λέξεως και ο Κωνσταντάρας ο καλύτερος Μαυρογιαλούρος που πέρασε ποτέ. Θα γράψεις και για μουσικούς?

  31. κι αν ξεχάσω κάποιον?
    κι αν είναι θεόκουλοι αυτοί που μου αρέσουν?
    κι αν δεν θυμηθώ το όνομά τους σωστά?
    ά ρε μάνε τι μας κάνεις…ά,ρε μάνε τι μας κάνεις(ξαναλέω)

  32. @Bebe κι εγώ δεν έχω ανεβάσει ακόμα τα ταξίδια, ούτε τις φράσεις! 🙂 Αλλά φταίει η διάθεση. Εμένα με κυνηγάει η Βασιλική! 🙂
    @Θεία Λενα Ο Χόρν έχει ηχογραφήσει αρκετά τραγούδια. Ειδικά στο ραδιόφωνο ζωντανά. Σε δίσκους είναι καμμιά 20αριά. Έγώ όπως γράφω παραπάνω, πρώτα τον «ερωτεύτηκα» από το «Ηθοποιός σημαίνει φως» και μετά τον είδα. Το «πες μου μια λέξη» είναι επίσης από τα αγαπημένα μου. Σκέφτομαι για τραγουδιστές πάντως, για μουσικούς δύσκολο…

  33. Χριστίνα όλοι ξεχνάμε κάποιον ΠΑΝΤΑ. Από σένα, να πω την αλήθεια, θεόκουλους περιμένω να διαβάσω 🙂 Στο όνομα θα διορθωθείς από κάποιον. Θα έλεγα «Τι σου κάνω μάνα μ'» αλλά θα φάω τσόκαρo από την γυναίκα μου!!!! 😉

  34. Χορν και πάλι Χορν…

    Και δεν ήταν μόνο ηθοποιός,
    ήταν εξαιρετικός καλλιτέχνης και εξαιρετικής ποιότητας άνθρωπος …

    (κάθε φορά που την φωνή του σε συνδυασμό με τις μουσικές του Χατζηδάκη ανατριχιάζω)

  35. Γιατί δεν έχω το avatar μου στο παραπάνω σχόλιο;;; 😦

  36. Τελικά θα με αναγκάσετε να γράψω κι άλλα για τον Χορν…καιγια την συνάντηση μας. Για ο αβαταρ, μάλλον δεν είχες κάνει log in και απλά υπέγραψες με τα στοιχεία σου;;; Για κοίτα το…

  37. Ευχαριστώ για την πρόσκληση / πάσα …θα ανταποκριθώ αφού πρώτα κάνω μαθήματα , καθώς δεν συγκρατώ εύκολα διαλόγους απο ταινίες …αλλα ελπίζω να τα καταφέρω.

    Θαυμάζω όμως όλους εσάς που θυμάστε με κάθε λεπτομέρεια ατάκες , ονόματα κλπ

    Ωραίο Ποστ !!!

  38. Τρελοφαντασμένη, δεν χρειάζεται να γράψεις διαλόγους…αυτό θα γίνει σε άλλο ίσως παιχνίδι! το μελετάω…
    Ηθοποιούς γράψε μόνο… Καλημέρες…

  39. […] αγαπημένοι μου ηθοποιοί Ο Μάνος με προσκάλεσε να γράψω 5 αγαπημένους ηθοποιούς! Αμ δε! […]

  40. ξεχασες θρυλικες μορφες οπως Ντουζος, γαρδελης και Ψαλτης…..και καλα
    🙂

  41. idimonα λες ε;;; 🙂

  42. Ναι-ναι!Ευχαριστώ για την πρόσκληση και θα απαντήσω!!(άλλο που δεν ήθελα:))

  43. Χαιρόμαστε…! 🙂

  44. επαυξάνω στον Παράφωνο!

    (όχι πως δεν αγαπώ και τους άλλους αλλά αφού θα με καλούσες θα στους πω στο μπλογκ μου)

    🙂

  45. Έλένη περιμένουμε…όλοι…! 🙂

  46. Θα τα πάρω… τελικά είμαι η μόνη που έβαλα ΜΟΝΟ 1 παραπάνω; ε; Ωραίοι είσαστε βρε… :-Ρ Μάνο, μεγάλη ζημιά το παιχνίδι με τους ηθοποιούς. Όλη μέρα δεν έχω δουλέψει καθόλου. Όλο διαβάζω ποστ. :-Ρ Για τον Χορν πάντως συμφωνώ κι εγώ απόλυτα! 🙂

  47. Ευχαριστώ και οσονούπω θα το έχεις το ποστάκι..
    Καλό βράδυ σε όλους σας

  48. Μαρία δεν είσαι η μόνη…και η Μαριλένα μόνο 5 έγραψε…μήπως επειδή αρχίζει το όνομα της από Μ.;;; 🙂 Μάνος, Μαρία, Μαριλένα… 🙂
    Νερίνα ελπίζω να γράψεις με τον μοναδικό σου τρόπο και αυτό το ποστ… 😉

  49. for you: http://www.cpil.info/2007/08/10/10/

  50. Τρέχω…………..!

  51. Λες να φταίει το αρχικό; Άντε, ας ρίξουμε τις ευθύνες στο «Μ». Με έπεισες! :-Ρ

  52. Κάποτε πίστευα πολλά γι αυτό το Μ. … και για το Α. …!

  53. […] και ξεκίνησε καινούριο παιχνίδι, χωρίς να υπολογίσει τις […]

  54. αγαπημενος ηθοποιος απο ξενους Πιρς Μπροσναν Παμελα Αντερσον
    Ελληνες Θανασης Βεγγος


Σχολιάστε

Kατηγορίες

