Αναρτήθηκε από: Manos S. | 21 Αυγούστου , 2007

Τι ξέρετε για το πεπόνι; (πρώτο μέρος)

Μέσα στον πυρετό του καλοκαιριού και την απογείωση του υδραργύρου, το πεπόνι αποτελεί μια όαση δροσιάς με πλούσια γεύση και χρυσαφένιο άρωμα καθώς αποτελεί ένα από τα πιο διαδεδομένα καλοκαιρινά φρούτα.

Με καταγωγή από την Ασία, κατάφερε από πολύ νωρίς να συνοδευτεί από σημαντικές θεραπευτικές ιδιότητες. Πιο συγκεκριμένα, το κιτρινωπό πεπόνι, που είναι γνωστό με την ονομασία cantaloupe, χρησιμοποιείται στην Κίνα για τη θεραπεία της ηπατίτιδας. Επίσης, οι σπόροι του χρησιμοποιούνται στις Φιλιππίνες, για την αντιμετώπιση του καρκίνου και την πρόκληση εμμηνόρροιας, στην Ινδία ως διουρητικό και στην Αφρική γίνονται χυλός και τρώγονται για την πρόκληση αποβολών.

Σήμερα, στην Ελλάδα οι μεγαλύτερες καλλιέργειες βρίσκονται στην Πελοπόννησο και την Κρήτη, ενώ παγκοσμίως τα σκήπτρα της παραγωγής κρατά η Κίνα, και ακολουθούν η Ισπανία, η Τουρκία, το Ισραήλ, και οι Η.Π.Α.

Στη χώρα μας, το πεπόνι κατέχει υψηλή θέση στις προτιμήσεις των καταναλωτών, λόγω της ιδιαίτερα γλυκιάς και δροσιστικής του γεύσης, της υψηλής περιεκτικότητάς του σε νερό, αλλά και του πλήθους βιταμινών που διαθέτει, προσφέροντας συνάμα λίγες θερμίδες.

Ποσοστά περιεκτικότητας σε θρεπτικά στοιχεία:

Πιο συγκεκριμένα, το πεπόνι αποδίδει μόνο 34 θερμίδες/100 gr., 8,16 gr. υδατάνθρακες και 90gr. νερό. Δε θα πρέπει να ξεγελάει η ελαφριά του γεύση αφού έχει αρκετή φυσική ζάχαρη και έτσι η υπερκατανάλωσή του μπορεί να είναι επιβαρυντική για το βάρος μας. Η χημική του ανάλυση έχει δείξει ότι είναι πλούσιο σε βιταμίνες Α και, C, καθώς και σε θειαμίνη, νιασίνη, Β6 και κάλιο ενώ δεν περιέχει καθόλου χοληστερόλη. Καλό θα είναι να τρώγεται ώριμο, διαφορετικά παρέχει ελάχιστα από τα παραπάνω διατροφικά στοιχεία, που αναλύονται στον πίνακα. Όσο πιο ώριμο είναι το πεπόνι τόσο μεγαλύτερα ποσοστά β-καροτίνης περιέχει. Χαρακτηριστικό δείγμα της ωριμότητάς του είναι το άρωμά του. Επομένως, διαλέγετε πεπόνια που έχουν ικανοποιητικό βάρος και είναι αρωματικά (γλυκιά οσμή). Διαφορετικά τοποθετήστε το για μερικές μέρες σε θερμοκρασία δωματίου μέχρι να αποκτήσει το άρωμά του και μετά κόψτε το….

Συνεχίζεται……

 

Πηγή : iatronet

Responses

  1. Δεν πιστεύω να περιμένεις σοβαρά σχόλια σ’ αυτό το ποστ? 😆 😆 😆

  2. Και που να δεις τα 2 επόμενα….
    Σου έχω τα οφέλη για την υγεία, και συνταγή για πεπονοπαγωτο! Αμ πως….
    Και φυσικά ΔΕΝ περιμένω σοβαρά σχόλια…
    Εδώ το ανεβάζω μόνο και μόνο για να «προσπεράσω» τα 2 προηγούμενα «σοβαρά»…

  3. Ατάκα από το Και οι παντρεμένοι έχουν ψυχή.

    Ακάλυπτος: Και θα πας στη Μύκονο με τη γυναίκα σου; Μα με τη γυναίκα σου;;;
    Είναι σαν να πηγαίνεις στο Αργος με το πεπόνι σου :))

  4. πάει, την ψώνισε το Πεπόνι! 😆

    και φαντάσου να γεννηθεί και η κόρη, τι θα διαβάσουμε… ! 😆

  5. Μα, δεν θέλω να ΜΑΘΩ για το πεπόνι.
    Θέλω να ΦΑΩ ένα πεπόν,που να έχει άρωμα πεπονιού και να μη θυμίζει η γεύση του κολοκύθι.
    Όπως παλιά…

  6. Μαριλένα, την είχα στο βάθος του μυαλού μου…μου την θύμησες!!! 😉

    Νατάσσα πειράζει που γράφω για το πεπονάκι μου;

    ΑΦΜ Είχα το ΙΔΙΟ ΑΚΡΙΒΩΣ πρόβλημα φέτος (από πέρυσι μπορώ να σου πω) μέχρι ΣΗΜΕΡΑ, που πήρα ένα βιολογικό αργίτικο πεπόνι το οποίο ήταν ΟΝΤΩΣ πεπόνι. Το κακό είναι πως άργησες….το έφαγα ΟΛΟ για μεσημεριανό… 🙂

  7. Από τον Δεκέμβρη και μετά, μόνο βιολογικά φρουτα παίρνουμε και όντως, είναι φρούτα!

    Βρήκα και καρπούζι, από αυτά που ειναι σκούρα πράσινα, μικρά και στρογγυλά.
    Πλάκα έχουν

  8. Νεράντζι μου,
    έλα να σε κεράσω εγώ βιολογικο πεπόνι – αν περιμένεις από ΑΥΤΟ το Χοντρο-κουνημένο-απ’-τους-χορους-Πεπόνι να σε κεράσει….. 😛

    …άσε που δεν τρώγεται με τπτ!!!! 😆

  9. Μαριλένα και πλέον Μανταρίνι, κουτό παιδί, και αν έχουν και σκουλικάκια μέσα ε; Παρεπιπτόντως σήμερα στο πεπόνι βρήκα μια τρυπούλα και σε θυμήθηκα! 😉

    Νατάσσα το βιολογικό δεν σημαίνει ΟΧΙ κολοκύθι. Μέχρι σημέρα που έπαιρνα ΜΟΝΟ βιολογικά, πάλι κολοκυθοπέπονα ήταν…αλλά το αργίτικο σήμερα….ΑΛΛΟ φρούτο…και το νεράντζι θα το κεράσω γρανίτα πεπόνι που έφτιαξε προ ημερών η γυναικούλα μου!

  10. ναι, σιγά μη σου περισέψει να κεράσεις κιόλας! 😛
    λαιμαργο Πεπόνι! 😆

  11. Α, για το ωριμο και τα οφελη του πεπονιού δεν ηξερα πεπονάκι. Σ ευχαριστώ για την πολυτιμη πληροφορία.

  12. Πεπόνι-με-το μυαλό-κουνημένο-από-το-χορό, ανταλλάσσω γρανίτα πεπόνι με εισιτήριο! 😉

  13. Πες τα Ρίτσα μου! Με λένε τρελό. Ρίτσα ΕΙΣΑΙ ΑΝΑΝΑΣ! ΤΕΛΟΣ!

    Renata εκτός από σπιτική, κερνάμε και στο καλυτερο γρανιτοπαγωτατζίδικο για πάρτη σου…κι ας μας περνάς μια δεκαετία, σε αγαπάμε εμείς…ΜΟΥΑΧΑΧΑ!

  14. Να σ΄ευχαριστήσω ή «Φοβού τους Δανούς…»? 😀

    Κατά βάθος κι εγώ σ΄αγαπάω, τρελο-πεπονάκι! 😉

  15. Εγώ είμαι ΚΡΗΤΙΚΟΣ…και δεν φέρω δώρα…κέρασμα φέρω…! 😉

  16. ναι, ναι Κρητικος απο το Κολύρι!!! 😛

  17. Το κολύριον κράτα το για σένα, διότι θα σου χρειαστεί να το βάλεις στο μάτι σου…αν σε βρω μπροστά μου!

  18. μόνος σου καρφώθηκες!

    Εγώ έχω χροοοοοοοοοοονια να πάω!!!!!!! 😆

  19. Ευτυχώς που ένα από τα 18 εγγόνια δεν ξεχνάει τη γιαγιά του….

  20. αυτό είπα κι εγώ!!!! 😆

    τη γιαγιά ΤΟΥ από το Κολύριον!!!! 😆

  21. Μάνο, to χόλιο 17 όλα τα λεφτά! χαχχχχχ κορυφαίο λέμε.
    Πλησιάζει αυτό της αμμοβολής.

    Το Κουτο παιδί, καρφί ειναι, ε;; Τι καρφί ταβανόπροκα λέμα.

    Νατασακι, τέσσερις φορες εχω προσπαθήσει να σου στειλω το ρημαδι το κλιπάκι κ δε φευγει.. 😦

  22. Είχα κάνει ένα καλύτερο προ ημερών στης Νίνας για την Κροτ…θα ψάξω και θα σου το στείλω…

  23. Μαριλένα πήγαινε ninac.wordpress.com/2007/08/07/ πήγαινε στα σχόλια…προς το τέλος…αλλά διάβασε τα όλα καλύτερα…είναι πολύ καλό το ποστ της Νινας….

  24. Μανταρίνι μου, θα έρθω σπίτι σου να το δω! 😉

  25. spam spam spam… μονο που δεν ανεβηκες στις ταρατσες να μας το φωναζεις! οτι εισαι χρήσιμος! 😆

  26. και ωφελιμος… 😆 όσο ωριμαζεις… 😆
    καιρό ειχα να γελασω ετσι!! να’σαι καλα΄!

  27. Κόλυρο-παιδο, είσαι και μαρτυριάρικο, ε? 😆 😆 😆

  28. …ο τόνος στο 2ο Ο Κολυρό ΟΟΟ. Αλλά τέτοια τύποι διδάσκουν τα παιδιά μας…

  29. Ειρήνη, χαίρομαι που έμαθες τουλάχιστον κάτι….πως είναι ωφέλιμο το πεπονάκι εννοώ! 😉

  30. Πάρ’ τη σκούφια σου και βάρα με, παλιοπέπονο! 😛

  31. Εγώ είμαι κατακαϋμένος βιοτέχνης…. αμόρφωτος και άξεστος….ενώ εσείς είστε ΥΠΕΥΘΥΝΗ για την μόρφωση των παιδιών μας. Αλλά τι περιμένεις σε αυτό το κράτος…ποιος ξέρει ποιος βουλευτής σε διόρισε….

  32. Εγώ βρε παλιο-πέπονο-με-μυαλό-κουνημένο-από -Πάρκινσον, έχω διοριστεί με την επετηρίδα και περίμενα 12 χρόνια, οργώνοντας στο μεταξύ τα δυσπρόσιτα της Πελοποννήσου! ! 👿
    Ξέρεις τι ΄ν΄η επετηρίδα? Αν όχι, τράβα να μάθεις! Με σύγχυσες βραδιάτικα! 😡

  33. «οργώνοντας στο μεταξύ τα δυσπρόσιτα της Πελοποννήσου!!»
    Τώρα εξηγούνται ΟΛΑ….Σου ζητώ συγγνώμη για ότι έχω πει ως τώρα…δεν ήξερα τα τραυματικά νεανικά σου χρόνια! 😉

  34. Να σου πω, αν εξαιρέσω μια χρονιά σε χωριό της Ηλείας που τα «είδα όλα», κατά τ’ άλλα μια χαρά πέρασα! 😛

  35. ….είμαι σίγουρος…..υπόσχομαι, να μην ξαναμιλήσω άσχημα στη Ρενάτα, διότι είναι ένα ψυχικά τραυματισμένο παιδί…δι ευχών των αγίων…….καληνύχτα

  36. Μωρε , δεν μ αρεσει ο ανανας, μ αρεσει ημ βανιλια…παιρνω κατι χαπια ανανα μπας και κομψυνει η μεση μου και δεν τα χωνευω , ελα μωρε πεπονάκι, γιατί, δωσατε αλλου τη βανίλια ;

  37. Πεπόνι, τράβα πνίξου! Γιατί άμα σε πιάσω στα χέρια μου θα ΄χεις πιο οδυνηρή κατάληξη! 😈

    Ρίτσα, βανίλια είσαι! Απλά τα΄χασε το πεπόνι! Να τον χαίρεσαι το φρουτο-νονό σου! 😆 😆 😆 😆

  38. ρενατακι μου, πανω του! τωρα ενημερωθηκα για το θεμα «βανιλια-ανανας»…
    λοιπον, κυρ πεπονι το ριτσακι ειναι βανιλια…
    παει και τελειωσε…
    αμ,πως;;;;
    😆

  39. Ρίτσα μου ΒΑΝΙΛΙΑ είσαι τελικά…έκανα κάποιο λάθος…μεγάλος άνθρωπος…αλλά ευτυχώς που υπάρχει η

    Ρενάτα, η οποία μου το θύμισε, και η οποία είναι βρωμόστομη συν της άλλης, γιατί την ώρα του τράβα πνίξου, έκανα μπάνιο στη θάλασσα, έπαθα κράμπα, και παραλίγο να πνιγώ ΟΝΤΩΣ. Ασε που

    Βασιλική πήρες ΠΟΛΥ αέρα κι εσύ και θα σε σημειώσω στα μαύρα κατάστιχα μου ως τρίτο μέλος, μετά Μαρίνας και Ρενάτας…..

  40. Είμαι η άτιμη, όντως ! Ώρες ώρες δεν προλαβαίνω να το πω και γίνεται! 😈

    (Ψυχικά τραυματισμένο παιδί είσαι και φαίνεσαι!)

  41. 😛 Έχεις σημειώσει ΠΟΣΕΣ φορές μου έχεις απαντήσει-απευθυνθεί και έχεις βάλει 😈 ;;; ΤΙ ΣΟΥ ΕΧΩ ΚΑΝΕΙ…ΠΙΑ;;; 😦


Σχολιάστε

Kατηγορίες

