Αναρτήθηκε από: Manos S. | 26 Αυγούστου , 2007

… Η φωτιά έσβησε;;;

Δυστυχώς δεν μπορώ να απαντήσω σε όλους(στο προηγούμενο ποστ), ούτε σύνδεση καλή έχω στο Λαγονήσι, και το ρεύμα δεν είναι σίγουρο πάντα…

Θα είμαι λακωνικός για να προλάβω τα βασικά…

Η φωτιά έκαιγε ως τις πρώτες πρωινές ώρες σε αρκετά μέτωπα. Το κύριο μέτωπο και μεγαλύτερο καμμένο πλέον μέρος, είναι πάνω από το σπίτι. Είχα διώξει οικογένεια και συγγενείς από νωρίς (νόμιζα) αλλά τελικά ήταν ΑΚΡΙΒΩΣ όταν έπρεπε. Μόλις έφυγαν για Αθήνα, κατευθύνθηκε η φωτιά ταχύτατα προς το μέρος μας. Η αστυνομία άρχισε να εκκενώνει τα σπίτια μας. Οι γείτονες μου έφυγαν, εγώ με τον κουνάδιο μου κρυφτήκαμε με σβηστά τα φώτα στον κήπο και δεν μας είδαν. Παρακολουθήσαμε τις πολύ καλά οργανωμένες προσπάθειες των πυροσβεστών… Ήρωες τα παιδιά. Φυσικά το μέρος μας δεν είναι δάσος, όπως αυτά στην Ηλεία και στα υπόλοιπα μέρη. Αραιή (σχετικά) πευκοφύτευση, που σταματούσε 50 μέτρα από τα περισσότερα σπίτια. Από κει και πέρα, σπίτια και ακαθάριστα οικόπεδα κυρίως με πουρνάρια, θυμάρια και λοιπούς θάμνους.

Με το που έφτασε η φωτιά στον πρώτο ορεινό δρόμο (200μ από το σπίτι) έφτασαν από το πουθενά τα πυροσβεστικά που νομίζαμε πως μας είχαν αφήσει στην τύχη μας. Το νερό είχε κοπεί, και μόνο με φτυάρια θα παλεύαμε όλη νύχτα… Στις 12 περίπου τυλίχτηκε στις φλόγες ένα σπίτι-γιαπί. Στις μία καταφέραμε και δεν κατέβαινε πια παρακάτω η φωτιά. Η ατμόσφαιρα φυσικά αποπνικτική. Οι ανάσες μας λίγες, τα μάτια μας έτσουζαν.

Δεν θα μιλήσω για μετά τις 4 πια, που άκουγα ράδιο από το κινητό και καθένας έλεγε το ΜΑΚΡΥ του και το ΚΟΝΤΟ του. Τι ότι καηκαν σπίτια, τι πως είναι ανεξέλεγκτη η φωτιά, ακόμα και για άνθρωπο άκουσα. Άσε που κάποιος «κάτοικος» είπε πως κάηκε ένα μοναστήρι που βρίσκεται 500 μέτρα ΚΑΤΩ από το σπίτι. Η μάνα μου νόμιζε πως πια είχαμε ΚΑΕΙ ήδη και ξενυχτούσε. Εκνευρίστηκα τόσο, που πήρα τηλέφωνο τον συγκεκριμένο σταθμό(ΠΟΛΥ μεγάλης εμβέλειας και ακροαματικότητας), για να πω ΤΙ ακριβώς συνέβαινε. Περιττό να σας πω, πως κάθε μισή ώρα, μέχρι και τις 8 το πρωι με έπαιρναν τηλέφωνο για να τους λέω τι συμβαίνει στο «μέτωπο». Και προσπαθούσα να καθησυχάσω. Και αμέσως μετά, έβγαινε ο απεσταλμένος τους που βρισκόταν 500 μέτρα κάτω από μένα για να πει πως ακόμα η φωτιά είναι ανεξέλεγκτη και επικύνδυνη και άλλα παραμύθια.

Μέσα σε όλα, την ώρα που σβήναμε τη φωτιά μας, η αδερφή μου ταξίδευε προς το χωριό της μαμάς μας, που εκείνη την ώρα, άρχισε να παραδίνεται στη φωτιά. Το Κολίρι, αν άκουσε κανείς, 1 χλμ έξω από τον Πύργο. Μόλις έφυγε από την κηδεία του θείου μας σε παραδιπλανό χωριό (Αρτέμιδα, με 25 νεκρούς), που έχει ΗΔΗ καέι. Σε λίγο θα πάρει το τρένο για Αθήνα. Το σπίτι της γιαγιάς μου ακόμα «αντέχει» αν και η κακομοίρα δεν ξέρει ΤΙΠΟΤΑ!

Ευχαριστώ όλους τους φίλους που με έπαιρναν ΟΛΟ το βράδι τηλέφωνο…να ‘στε καλά παιδιά! Και για τα συλληπητήρια σας ευχαριστώ. Εύχομαι να μην ΣΥΜΒΕΙ ΣΕ ΚΑΝΕΝΑΝ τίποτα από όλα αυτά μας συμβαίνουν εδώ και ενα μήνα….

Να ‘στε καλά, θα επικοινωνήσω στην πρώτη ευκαιρία!


Σχόλια

  1. δυστυχώς, Μάνο, παντού τα ίδια. Θα σταθώ στο σημείο που λες για το μακρύ και το κοντό του καθένα. Από την ενημέρωση στην παραπληροφόρηση. Καίγεται, έσβησε, μπαίνει η φωτιά, η φωτιά είναι στα 1000 μέτρα. Πανικός και αποπροσανατολισμός πλήρης.

    Ι.

  2. […] Μάνος γράφει για την προσωπική του περιπέτεια (και ίσως δεν είναι μόνος) για τα κανάλια που 2 μέρες […]

  3. Ευτυχώς τέλος καλό (;) όλα καλά για την περιοχή μας…. Πήγα σήμερα το πρωί και μαυρισα πάλι.

    Να διαβάζουμε στα παιδιά μας παραμύθια, να τα βάζουμε να ζωγραφίζουν όμορφες εικόνες, να μην μαυρίσουν τα ονειρά τους!

  4. μιλάς για τη γνωστή φωτιά??????

    έφτασε και σε σας???

    που είσαστε εσείς???

    και ποιοί είσαστε??

    υγ και γω που είχα όρεξη να σε μαλώσω που δεν μου κάνεις πια επισκέψεις!!!
    υγ η ΑΝΟΗΤΗ!!!

  5. ikd έκανα ένα μικρό update τηλεφωνικής μου παρέμβασης, που δεν θα έγραφα, αλλά διάβασε να δεις ΤΑ ΧΕΙΡΟΤΕΡΑ!

    Θαλλασινή, τελικά έιμαστε κοντά; Είμαι πάνω από το Ολυμπιακό χωριό, στο Άνω Λαγονήσι που λένε, ένα από τα τελευταία σπίτια…

    tsaperdona για το Λαγονήσι-Καλύβια Αττικής λέω, αλλά λόγω καταστάσεων, έχω γνώμη πλέον για πάρα πολλές φωτιές…και αύριο, ίσως πάω Ηλεία…
    Για τις επισκέψεις μην με μαλλώνεις…και κανείς άλλος…. 😦

  6. […] … Η φωτιά έσβησε;;; – Ένας μπαμπάς που μεγαλώνει παρέα με τα παιδιά του! […]

  7. Ευτυχώς που είστε καλά. Νιώθω ενοχές που είμαι ασφαλής στην καρακοσμάρα μου…
    Εδώ βρέχει !!! Ή τουλάχιστο έβρεξε για κανένα μισάωρο…
    Αλλού θέλουμε τη βροχή κι αλλού μας κάθεται…

  8. Βρε εκεί είσαι ακόμα? Γκρρρ!

    Πρόσεχεεεεε, έτσι?

  9. Μάνο εγώ είμαι τότε στο Κάτω Λαγονήσι προς το Ασυλο Ανιάτων , κοντά στην εκκλήσούλα της Αγίας Παρασκευής αν σου λέει κάτι. Χαίρομαι που είστε όλοι καλά!

    Η νεκταροβαφτιστήρα σου!

  10. Λίζα Από σήμερα…παρακαλάω να βρέξει γρήγορα και δω…να δροσιστεί λίγο το χώμα…σε ΟΛΗ την Ελλάδα…μπας και γεννηθεί και τίποτα καινούριο…

    Ρενάτα σχεδόν έχει σβήσει η φωτιά…

    Θαλασσινή ξέρω…στο δρόμο προς Ανάβυσσο… ήρθα πριν λίγο από κει να δω τι έχει γίνει στη μεριά σας…ευτυχώς δεν είχατε πολλά δέντρα από πάνω σας εσείς…

  11. Γεια σου Μάνο, διάβασα το Blog της αδελφής σου αλλά δεν μπορώ να της στείλω μύνημα.
    Λυπάμαι πραγματικά για τον θείο σας και σας στέλνω τα συλληπητήρια μου και μαζί την συμπαράσταση μου για ότι σας συμβαίνει …

  12. Νατάσσα να σαι καλά… και είναι τόσα πολλά που μας συμβαίνουν τον τελευταίο καιρό….

  13. εύχομαι να τελειώσουν όλα εδώ. πραγματικά σας το εύχομαι.

  14. Έυχομαι κι εγώ να τελειώει αυτή η τραγωδία το συντομότερο και να είσαι κι εσύ και όλοι οι άνθρωποι ασφαλείς, να είσαι καλά

  15. Να είσαστε καλά Μάνο. Είμαι κοντά σας. Είναι απίστευτο αυτό που συμβαίνει αυτές τις μέρες στη Ελλάδα. Πότε θα τελειώσει επιτέλους αυτή η κόλαση που ζούμε;

  16. νατάσσα να είσαι καλά! 🙂

    Hari εγώ δεν είμαι τίποτα…μπροστά σ’ αυτά που βλεπω στη τηλεόραση…

    Βασίλη σας έχει πλησιάσει κι εσάς…πολύ τώρα…

  17. να προσέχεις μπαμπά!

  18. Μια χαρά εμείς… 🙂 Εσείς Αθήνα ε;

  19. Τι να πει κανείς… ο αδερφός μου την πέρασε εχτές στα καλύβια. Άλλοι τρέχαμε το πρωί στον Υμηττό να βοηθήσουμε. Και άλλοι λένε το μακρύ και το κοντό τους βλέποντας τις εξελίξεις από την TV και από το ζουμ της κάμεράς τους. Χαίρομαι που είσαι καλά!

  20. Mάνο, ο,τι θέλετε, στη διάθεση σας.
    Μη το σκεφτείτε δεύτερη φορά: θα χαρώ να πάρω τον Ιωσήφ και τον Ακη οποιαδήποτε ώρα σπίτι.

  21. Να προσέχεις και να τους προσέχεις…
    Για όλα τα άλλα δεν έχω τι να πω…

  22. Να σας σταματήσουν εδώ όλα τα ασχημα ρε παιδιά! Μακάρι να έριχνε μια βροχή να ηρεμήσει ο κόσμος..

  23. Προσέχετε, σας παρακαλώ… 😦

  24. τα συλλυπητήριά μου για την απώλειά σας… Μάνο και Νατασσάκι. Είναι τόσο οδυνηρό όλο αυτό το πράγμα. 😦

  25. 😦 Λυπάμαι πολύ Μάνο…

  26. Σας σκέφτομαι.

  27. arammos και νεκρόί…ΠΟΛΛΟΙ…περισσότεροι από ότι ξέρουμε ως τώρα…

    Μαριλένα πρόσεχε τι λες 🙂 Δεν ξέρω που να τον αφήσω όταν γεννήσει η Αναστασία για να πηγαίνω στο μαιευτήριο 🙂 Σ’ ευχαριστώ πολύ πολύ πάντως!

    Νερινα όλος ο κόσμος να προσέχει…να σαι καλά…

    Τασσούλα μακάρι να ρίξει μια βροχή…να γεννηθεί πάλι η ζωή στα δάση…

  28. Mariliaκι να σαι καλά… 🙂

    Ρόδι σήμερα προστέθηκε άλλος ένας…γνωστός μου. Αδερφός φίλου μου…

    nebula_in_caelo να σαι καλά…κουράγιο σε όλη την Ελλάδα!

    Φαβάκι μες στον πόνο σου κι εσύ 😦 σκέφτεσαι εμάς! Να ‘σαι καλά…

  29. Στο εξοχικό είσαι? Είστε καλά όλοι?

  30. Ναι ρενάτα…καλά όλοι…χτες βράδι είχαμε κάτι μικρο αναζωπυρρώσεις, αλλά μέχρι να πάμε στο σημείο με τα φτυάρια μας, είχε έρθει το πυροσβεστικό όχημα!

    Η Νατάσσα γυρνάει σε λίγο από Πύργο. Η γιαγιά μας καλά είναι. Δεν κάηκε το σπίτι…σώθηκε. Χωράφια μπροστά μόνο κάηκαν…

  31. Μου το έστειλε η Κροτ…δεν μπορώ να μπω σε άλλες σελίδες να δω αν είναι σηκωμένο…που μάλλον είναι, αλλά το αντιγράφω..:
    ΑΦΗΣΑΤΕ ΤΗΝ ΕΛΛΑΔΑ ΝΑ ΓΙΝΕΙ ΣΤΑΧΤΗ. ΓΙΑΤΙ;

    ΟΛΟΙ ΣΕ ΣΥΓΚΕΝΤΡΩΣΗ ΔΙΑΜΑΡΤΥΡΙΑΣ.

    Τετάρτη 29 Αυγούστου, στις 7 το απόγευμα. Στην πλατεία Συντάγματος και
    σε κάθε κεντρική πλατεία κάθε πόλης σε ολόκληρη τη χώρα. Φορώντας
    μαύρα.

    Αποδοκιμάζουμε το αίσχος χωρίς πολύχρωμες σημαίες. Πενθούμε για την
    απώλεια των συνανθρώπων μας χωρίς να συνδέουμε την πρωτοφανή
    καταστροφή με προεκλογικές σκοπιμότητες. Δίνουμε το παρόν και
    στεκόμαστε απειλητικά απέναντι σε οποιονδήποτε επιχειρήσει να
    εκμεταλλευτεί την τραγωδία για οποιοδήποτε όφελος.

    ΤΟ ΠΟΤΗΡΙ ΞΕΧΕΙΛΙΣΕ.

  32. έβλεπα το εκ μητρός χωρίον σου να καίγεται!!!!
    από το μπαλκόνι!!!!
    έκλαψα για τους νεκρούς… εις εκ των οποίων συγγενής σου…

    κλειδώθηκα… με τα τζάμια κλειστά…
    ο καπνός μας πνίγει…

    και… ΝΑΙ… διαμαρτυρία…
    όχι μόνο στο Σύνταγμα… Αθηναίοι μου!!!!
    και στην Ηλεία…

    μπορούμε να μαζωχτούμε… πολλοί…
    ανθρώπινη αλυσίδα… Τα χωριά της Ζαχάρως- Ολυμπία- Ανδρίτσαινα (επικούρειος Απόλλων)- Φολόη (το βουνό των Κενταύρων)….
    ΒΟΗΘΕΙΑ… εδώ…
    ΚΡΑΑΑΑΥΓΗΗΗΗΗΗ!

  33. η φωτιά τώρα άναψε, Μάνο…

  34. Eίπαμε Μάνο: εδώ ειμαι εγώ.
    Ο,τι θελετε.

    Γύρισε η Νατάσα; Ας μας γράψει κάτι, πως ειναι;;

  35. Kyriayf σε έιχα στο νου μου… το ξέρεις. Μου είπε και η Νατάσσα πως επικοινωνήσατε…
    Και βασικά στην Ηλεία ΚΑΙ ΣΕ ΟΛΑ τα άλλα καμμένα δάση πρέπει να μαζευτούμε.Κλαίμε…

    Σπύρο το κακό είναι πως δεν θα σβήσει εύκολα…ίσως ΠΟΤΕ!

    Μαριλένα μόλις μπαίνει σπίτι της κι αυτή…αλλά είναι ψόφια…

  36. Δελτίο τύπου:

    ο γιος σου είναι σε έξαλλη κατάσταση: παίζει με 3 τύμπανα αυτή τη στιγμή(δηλ. ανάποδα κουβαδάκια)και τραγουδάει…θα τον δελεάσω με πολλά παραμύθια μπας και πάμε για μπάνιο και νάνι…¨
    🙂
    Παραδίνω στο Ντίνο! Τσίου!

  37. Αναστασία έφτασα σπίτι (το κατάλαβες) και θα την πέσω… σε λίγο…

  38. Σας ευχαριστώ κι εγώ, όλους.

    Για την συμπαράσταση, για την παρέα στο ταξίδι, για την «έννοια» σας.

    Μεγάλο ευχαριστώ, κι ας είναι ως εδώ πια!

  39. άμα ρίξει βρόχα θα είναι όξινη και όι δεν έκαψε η φλόγα θα το κάψει το θειικό οξύ.

    Σατανάδες εμπρηστές.

    Ασσύμετρη κυβέρνηση.

  40. άμα ρίξει βρόχα θα είναι όξινη και όι δεν έκαψε η φλόγα θα το κάψει το θειικό οξύ.

    Σατανάδες εμπρηστές.
    ασυύμμμετρη κυβέρνηση.

  41. Γιατί να είναι οπωσδήποτε όξινη;;;;

  42. […] November , 2007 Posted by Manos S. under Νέος, πατέρας, ψάχνεται.   Κάποιοι ίσως διαβάσατε το καλοκαίρι, την φωτιά που άνα… Η φωτιά έσβησε, αφού πρώτα έκαψε όλη τη δασική περιοχή. […]


Σχολιάστε

Kατηγορίες